خودچی چیست؟ توضیحات اجمالی
نوشته شده توسط : haftmaghz

 

نخودچی به دلیل خواص بی نظیرش جایگاه ویژه ای در طب سنتی دارد. زیرا درباره ی هیچ چیز به اندازه ی نخود چی در طب سنتی تاکید نشده است، از قدیم نخودچی را یک غذای مقوی و مغذی برای بیماران می دانستند و این نشان از فواید و اهمیت آن از قدیم تا به امروز دارد. گرچه امروز با توجه به دارو های شیمیایی کمتر سراغ حبوباتی مثل نخودچی برای بهبود تقویت بیماران می رویم ولی باز هم نمی توان از خواص نخود غافل شد.

جالب است بدانید که نخود انواع مختلفی دارد. اول اینکه گیاه آن به 2 مدل کاشته می شه که یا به صورت بیابانی یا خود رو می باشد. نخود به رنگ های گوناگون دیده می شود. نخود سفید، سرخ، سیاه و گاودانه رنگ که هرکدام از انواع آن خواص گوناگون دارند اما طبع همه آنها گرم و خشک است که نخود سیاه از انواع دیگر آن قوی تر است

تتفاوت نخود و نخود چی

لازم به ذکر است که نخود چی هم در آجیل های مخلوط خصوصا آجیل مشکل گشا دیده می شه از نخود تازه به دست می آید که آن را فراوری و بدین صور که ابتدا نخود را آب پز کرده و پوستش را جدا می کنند و سپس آن را با نمک و در برخی موارد با شکر تفت داده می شود.

پس تفاوت نخود و نخودچی در این است که نخود پس از یک فراوری ساده تبدیل به نخودچی می باشد و در انواع آجیل مورد استفاده قرار می گیرد پس می توان انتظار داشت که خواص نخود و نخود چی فرقی باهم ندارند.

خواص نخود چی با نخود تفاوتی ندارد و مطمئنا بعد از آشنایی با خواص نخود دیگر آن را در آجیل کنار نمی گذارید. اگر می خواهید بهترین نخود را برای اجیل مخلوطتان تهیه کنید می تونید از فروشگاه ها تهیه کنید

 با خواص دارویی نخودچی بیشتر آشنا بشید

نخودچی از فیبر، ویتامینB9، هیدرات کربن، آهن، فسفر، منیزیم، ویتامین B، پتاسیم، زینک، پروتئین، ویتامین B6، کلسیم و اسید های چرب اشباع نشده ی مونو، ویتامین V، اسید های چرب اشباع شده و ویتامین A نیز بی بهره نیست.

هرکدام از انواع این مواد معدنی دارای خواص بسیار زیادی برای بدن می باشد که میشه از ویتامین های ضد افسردگی نام برد که نشاط آور هستش و از طرفی به ساخت گلبول سفید و قرمز خون کمک کرده و نقش مهمی در جلوگیری از کم خونی دارند. همچنین آهن موجود در اون نیز به کم خونی کمک کرده و مشکلاتی مثل خستگی مزمن و بی حالی دیگر مفهومی نخواهد داشت.

من در این مقال قصد داشتم تا راجب نخودچی صحبت کنم البته خیلی ها در دوران بچگی از این نخودچی ها به جای نوتلا های امروزی استفاده می شد و به شخصه در دوران بچگی به شدت از این موارد استفاده می کردم و بسیار دوست داشتم در هنگام خوردن آرد نخود چی یا خود نخود چی سعی کنید با دماغ نفس بکشید که گرد نخود چی داخل گلوتون نپره شاد و پیروز باشید لطفا نظر خودتون رو هم اعلام کنید.

 

 

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: